پرسش و پاسخ

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    به وبلاگ من خوش آمدید

صفحات جانبی

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 19
    کل نظرات کل نظرات : 31
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 4

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 36
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 7
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 12
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 2
    بازدید هفته بازدید هفته : 129
    بازدید ماه بازدید ماه : 128
    بازدید سال بازدید سال : 911
    بازدید کلی بازدید کلی : 1557

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.23.127.197
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش رایگان فوتوریدینگ و آدرس photoreading.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    Ebrahim - سلام. وقت بخیر
    فایل پارالمینیال چرا نیست؟ چطوری دانلود کنم. اصلا فایل رو‌نمیبینم
    پاسخ:درود.روی (این فایل ) کلیک کنید به صفحه ی دانلود منتقل میشید.موفق باشید. - 1397/10/14
    حميدرضا -

    سلام و درود
    من هر كار مي كنم صفحه سوم رو نمي تونم ببينم . (تو قسمت سوسيس به جاي اينكه سوسيس بين دستم تشكيل شه انگشتم انگار بزرگ تر شده بود )
    من اينطوري كه شما گفته بوديد انجام مي دم كجاش اشتباهه ؟

    ١-به وسط شيرازه نگاه مي كنم

    ٢-بعد حرف X كه چهار گوشه ي كتاب رو وصل كنه تصور مي كنم .
    ٣-بدون اينكه X از تصورم خارج شه كتاب رو تو تصوراتم از ديد حذف مي كنم . حالا فقط يك حرف X تو ديدم دارم
    ولي براي من اصلا صفحه ي سومي نمياد(فقط يك نور اوسط شيرازه تشكيل مي شه كه اگه به ديوار نگاه كنم اون نور روي ديوار هم تشكيل ميشه . اصطلاحا يك نگاتيو)!!

    و اينكه شما گفته بوديد به وسط نگاه كنيد. من گاهي اوقات كه X رو تو ذهنم تصور مي كنم نگاهم مي ره به اين طرف و اين طرف X و از وسطش دور مي شم.

    البته وقتي به وسط X هم براي
    مدتي نگاه مي كنم با توجه به سه مرحله اي كه گفته بوديد بازهم صفحه ي سومي تشكيل نميشه ! فقط يك نوري تشكيل ميشه كه شبيه خط هس و اگه به ديوار نگاه كنم نگاتيو كتاب مياد روي ديوار كه اون خط شيرازش پررنگ تره .
    ببخشين زياد شد
    پاسخ:سلام دوست عزیزم. ممنونم از نظرت

    1.نمیخواد تمام مدت x رو توی ذهن نگه داری.فقط وسط کتاب رو پیدا کن و دیدت اونجا باشه و حواست به قسمت های سفید اطراف باشه.

    2.تمرینی که توی کانال هست رو انجام بدید، نتیجه رو گزارش کنید.

    3.احتمال میدم شما برای مشغول کردن ذهن خودآگاه زمزمه رو انجام نمیدید. همون قسمت که باید بگید (ری..لکس..ری..لکس..4..3..2..1.. و...) ولی کلا اگر انجام میدید و نگاه باز هم منحرف میشه ، هربار که متوجه شدید برگردید به مرکز x

    موفق باشید.

    - 1397/10/5
    - سلام دوستان
    من که کلا پول ندارم در کلاسها شرکت کنم
    و چیزی هم از این روش نمیدونم
    مخصوصا اصلاحاتش
    اگه دوستان سایتی رو میشناسن که فی سیبیل الله آموز میده ب بنده هم خبر بدن

    پاسخ:درود در این وبلاگ سعی کردم با زبانی ساده مطالب را عنوان کنم. اگر جایی دچار مشکل شدید اطلاع بدید. بنده نظرات وبلاگ و ربات تلگرام را چک میکنم. اگر موفق به پیدا کردن چنین سایتی شدید، لطفا به بنده اطلاع بدید تا به سایر دوستان هم معرفی کنم.متشکرم. - 1397/10/3
    Ali -

    سلام
    چگونه می توانم دوره ی آقای پاول شیلی را تهیه کنم
    امکان آپلود آن را دارید ؟
    پاسخ: سلام ،متاسفانه خیر

    - 1397/9/6
    Ali - سلام
    وبلاگ فوق العاده ای دارید
    کاشکی مطالب را به جای تلگرام در وبلاگ ارسال میکردید
    دوره آموزشی Delux PhotoReading Self Study را دارید ؟
    هر چه گشتم نتوانستم پیدا کنم
    پاسخ:سلام، متشکرم. مطالب در وبلاگ نشر داده میشوند و لینک ( و جدیدا pdf ) فایل ها در کانال نشر داده میشود. بله آموزش این وبلاگ بر اساس این دوره آقای پاول شیلی هست. موفق باشید. - 1397/9/5
    رضا - سلام بزرگوار،منم پارسال کنکوری بودم و امسال پزشکی قبول شدم هر کاری هم کردم تا الان این فتوردینگ گیرم نیومد خیلی ازت ممنونم بخاطر ساخت این وبلاگ ایشالا که دعای خیر همه ی ما پشت سر شماست
    پاسخ:سلام بر شما ، امیدوارم حالتون خوب باشه. خیلی متشکرم. امیدوارم این وبلاگ برازنده شما عزیزان باشه. موفق باشی - 1397/8/17
    یزدانی - سلام
    وبلاگتون منو ذوق زده کرد. دستمریزاد
    در مورد blip page میشه بیشتر توضیح بدید؟ کتاب در چه فاصله ای از چشم باشه؟
    پاسخ:سلام ! سپاسگزارم. یک نوع ترفند برای دیدن صفحه ی کتاب مثل یک عکس برا انتقال آن به نیمکره راست ! بستگی به خودتان دارد. ببینید کجا بهترین اثر (سوسیس) رو میتونید ببینید.موفق باشید - 1397/6/25
    وکیل - سلام کجا رفتی مرد خدا
    خدای نکرده کسالتی نداشته باشی
    دلبندتان شده ایم انشاا... سالم باشید و سلامت در ناه خدا
    پاسخ:درود بر شما. مشکل دسترسی به وبلاگ را داشتم. از شما متشکرم. - 1397/6/17
    وکیل - سلام
    مسافرت خوش گذشت ، کم پیدا شده ای وبلاگ عالی داری حیف است ادامه ندهی می ترسم شما را تهدید نموده باشند که ادامه ندهی و شما هم ترسیده باشی و ادامه ندهی چه خوب می شد اگر سریعتر تمام مباحث را در وبلاگ قرار می دادید آخه حیف است این مطالب ارزنده نیمه کاره رها شود لطفا ادامه بده و سریعتر اما چند سوال
    1 منظور از استراتژی را توضیح دهید
    2 من مظءنم موفق می شی ادامه بده
    پاسخ:درود.از شما سپاس گزارم که اینقدر لطف به بنده دارید. بنده به علت مشکلی که در لوکس بلاگ بوجودآمده بود مدتی دسترسی نداشتم و همانطور که مستحضر هستید ، قصد دستنویس کردن مطالب را داشتم.که به لطف خداوند این مشکل حل شد. 1.استراتژی ها روش های تطبیق فوتوریدینگ با مطالعات روزمره هستند 2.سپاسگزارم. - 1397/6/11
    mrsoltani - سلام
    وقتتون بخیر
    این روش برای کتاب های تخصصی خصوصا رشته پزشکی ک مطالب نیاز به درک عمیق و حفظ کردن دارن هم کاربرد داره؟
    و یا حتی ریاضی و فیزیک؟
    پاسخ:سلام. وقت شما هم بخیر .بله بر روی هر نوع متنی قابل انجام هستش. همه چیز به شیوه ی فعالسازی مربوط میشود. - 1397/6/3

پرسش و پاسخ

عزیزان دوره ی عکس خوانی در بخش نظرات این پست سوالاتتون رو مطرح کنید.

سوالات مفید در همین پست قرار میگیره (جهت سهولت دسترسی)

1.وکیل :


1-آیا در تکنیک نارنگی همیشه باید نارنگی را تصور کنیم یعنی آیا وقتی داریم مطالعه می کنیم هم باید نارنگی را تصور کرد یا باید تمرکز به کتاب باشد چون نمی شود هم تمرکز به کتاب باشد هم به نارنگی
2-متافور را توضیح بیشتر دهید
3- برای مطالعه درسی آیا فرمول کامل و جامعی با فتو ریدینگ هست اگر هست لطفا توضیح کامل بدهید البته PQ6R را بلدم
-4-برای حفظ واو به واو و ماده های قانونی (مثل حفظ شماره آیات قرآن است ) راهکار پیشنهادی شما چیست.

پاسخ :

1.خیر. در ابتدای هر عمل (اعم از آماده سازی-پیش خوانی - فتوریدینگ-فعالسازی و حتی مطالعه ی سریع (rapid reading) ) یک نارنگی را در دست چپ یا راست خود تصور کنید و سپس به دست دیگر منتقل کنید و در قسمت بالای سر و کمی متمایل به عقب (در شکل قسمت زرد رنگ) قرار میدهید.

2.تعریف متافور فقط برای قابل هضم شدن super reading بود. در super reading شما نقش کاراکتر سوپر من رو بازی میکنید که بر فراز یک شهر در حال پرواز هست.این مثالی هست برای حرکت چشمان شما از بالا به پایین. بعد سوپرمن متوجه میشه در قسمتی از شهر یک جنایت در حال رخ دادن هست. اینجاست که پایین میاد و سرعتش کم میشه و به حل مشکل میپردازه.این هم مثالی هست برای DIP متنی که توجه شما رو جلب کرده. شما با سرعت معمولی به مطالعه میپردازید.

3.در مطالعات درسی از اونجایی که شما به درک بالایی از متن نیاز دارید به نظر بنده dip و mind map (نقشه ذهنی) خیلی میتونه موثر باشه. البته به شرطی که شما قبل از اون فتوریدینگ هم انجام داده باشید.

زمانی که شما فتوریدینگ انجام میدید در مغز شما مسیر های عصبی جدیدی از مطالب کتاب ساخته میشه. بنابر این شما با مطالعه کتاب متوجه میشوید که مطالب کتاب بشدت برای شما ساده تر شده اند ! بنابراین در 1/3 وقت مورد نیاز(در ابتدای کار) میتونید کتاب رو به پایان برسونید. مثلا بنده اگر قبلا یک کتاب 300 صفحه ای رو در 9 ساعت میخوندم، الان در 3 ساعت میخونم.

4.برای این نوع حفظ کردن نیازمند تمرین زیادی هستید.باید از تکنیک قهرمانان حافظه استفاده کنید. مثل تصویر سازی و تکنیک peg. peg به معنای کوبیدن میخ هستش. شما برای هر عدد با توجه به تلفظ آن یک شئ با تلفظ یکسان در نظر میگیرید. برای مثال بنده در کتاب های انگلیسی دیدم که عدد 1 را با دم خرگوش در نظر گرفته اند. one = bun و two=shoe

سپس مطالب رو به این peg ها متصل link میکنند. مثلا بنده در مطالعه ی شیمی ، عوامل موثر در سرعت واکنش را به این شکل حفظ کردم :

1.دم خرگوش. از آنجایی که قبلا صاحب یک خرگوش بودم و خرگوش بنده دمش را زیاد تکان میداد من نوع واکنش دهنده ها را به آن نسبت دادم (توجه کنید که در ذهن من چنین چیزی دارای معنی است ولی ممکن است برای شما دارای معنی نباشد)

2.کفش. دما ! اگر داستان اصلی سفید برفی را شنیده باشید، میدانید که مادر ایشون(ملکه بدجنس !) مجبور به پوشیدن کفش هایی از جنس آهن گداخته شده بود. بنابراین من دمای واکنش را به شکل یک کفشی که از شدت گرما سرخ شده است تصور کردم.

3.درخت . غلظت ! تصور کردم که در یک لیوان چای شکر بسیار زیادی ریختم و با یک درخت مشغول حل کردن شکر ها هستم. به این شکل غلظت چای بالا رفت.

4.دَر.کاتالیزگر ! در دوره ی راهنمایی آزمایشی برای تست اثر کاتالیزگر با خاک باغچه و قند انجام داده بودم. یک در از جنس خاک تصور کردم و رویش چندین قطعه قند ! این در مرا یاد کاتالیزگر می انداخت.

5.کندوی عسل. سطح تماس ! به نظرم درک این یکی ساده تر باشد. کندوی عسل و شش ضلعی ها !

الان شما با چشم بسته میتونید به ترتیب از 1-5 عوامل موثر بر سرعت واکنش رو نام ببرید !

کمی چالش بر انگیز تر ! شماره ی 3 مربوط به کدام عامل موثر بر سرعت واکنش بود ؟! شماره ی 2 چطور؟!

اگر متن رو خونده باشید به سادگی قادر به پاسخ به سوالات بالا خواهید بود.

2.رضا :

1.موقع فتوریدینگ نگاهم به وسط صفحه اول و دومه یا وسط شیرازه کتاب؟
2.موقع فعال سازی میشه از خواندن معمولی استفاده کنم؟
3.تکنیک نارنگی چند دقیقه انجام بدم؟

پاسخ:

1.زمانی که از دید مخصوص soft gaze استفاده کنید ، وسط صفحه چیزی مشابه یک صفحه ی سوم (blip page ) میبینید. سپس تصور کنید که یک x بزرگ ، گوشه های کتاب را به هم متصل کرده. باید وسط و به محل برخورد x نگاه کنید.

2.بله.اگر کتابی که قصد مطالعه ی آن را دارید دارای نکات زیادی است که به همه ی آن نیاز دارید میتوانید به شکل معمولی آن را مطالعه کنید (به این کار dip میگویند). ولی توجه داشته باشید که فتوریدینگ به مطالعه ی لایه ای تمایل دارد.به این معنا که بجای آنکه یکبار و آرام کتاب را بخوانید ، چند بار و سریع آن را مطالعه کنید.

3.تکنیک نارنگی چند ثانیه بیشتر طول نمیکشد.غالبا در حد لحظه.نارنگی را بو و مزه کنید و آن را در دست خود حس کنید و سپس به دست دیگر انتقال داده و در بالای سر و کمی متمایل به عقب (قسمت زرد رنگ در شکل) قرار دهید.




تاریخ ارسال پست: جمعه 31 فروردين 1397 ساعت: 10:48
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: